2012. október 22., hétfő

Samponszappan kakaóvajjal és ricinusolajjal

A szappanhívők imádnak szappannal hajat mosni :-)
Épp ezért most hoztam egy ilyet is.
Ne tévesszen meg a kinézete!
Az egyszerű küllem mögött nagyszerű dolog rejtőzik ;-)

Ismerek egy hölgyet, aki nosztalgiával emlékszik arra, hogy gyerekkorában nemcsak mosakodtak háziszappannal, hanem hajat is azzal mostak.
- Gyönyörű tőle a haj...! - mondta elmerengve.
Háziszappanon persze azt értette, amit évtizedekkel ezelőtt üstben főztek az asszonyok, az udvaron.
Egész napos, nagy munka volt.
Gyakran összefogtak, és kalákában megfőzték az egész évre való mosó- és egyben tisztálkodó szerüket is.

Samponszappan
Mivel nem időutazást terveztem a samponszappan bemutatásával, így visszatérek a mai, kézzel készített természetes szappanok világába :-)

A megfelelő receptúrával elkészített samponszappan tökéletes hajmosószer! 

Nagyon jól habzik, megfelelően tisztít, mindezt természetesen (a szó mindkét értelmében!) vegyi anyagok nélkül.
Növényi olajokat használtam ezúttal is, és gyógynövényfőzettel készítettem a lúgoldatot.
A főzetbe tettem szárított csalánt, borsosmentát, kamillát, orbáncfüvet és körömvirágot is.
Ezeknek a növényeknek köszönthetően a sampon minden hajtípusra jó hatással van.
A habzását a kókuszolaj és a ricinusolaj biztosítja, de tartalmaz kakaóvajat is, aminőségi ápolás jegyében.

Samponszappan
A szappannal történő hajmosás titka olykor egyébként az, hogy öblítésként citromleves, vagy enyhén ecetes (gyümölcsecet pl.) vizet érdemes használni.
Ezzel megakadályozzuk azt, hogy esetleges zsíros fény maradjon a hajszálakon.
A lúgos hatást közömbösíti a savas kémhatású öblítés.
Ebbe a szappanba - máskor épp az ún. visszazsírozó, ápoló hatás kedvéért alkalmazott 5% helyett - csak 1% extra zsírfelesleget teszünk.
Így ápolja is a fejbőrt, de nem zsírosítja a kelleténél jobban.

Mindenképpen érdemes kipróbálni hajproblémák esetében, ill. a fejbőr irritációja esetén is!

Stonehenge ihlette kép :-)
A savas öblítés nem mindig szükséges, alkati kérdés is, és a víz keménységétől is függ.
Nekem nincs szükségem savas öblítésre a samponszappan használata után - érdemes így is, úgy is kipróbálni, és figyelni az eredményt.

E-vitamint tartalmaz még a szappan, és kozmetikai illatolajat (parfümolaj).
Én "Virágos rét"-nek kereszteltem el, mert arra emlékeztet az illata.

Egyéb adalékot ezúttal nem használtam, még a gyógynövényeket sem használtam fel a teából - milyen vicces lenne, ha szárítás után megrázva sörényünket, körömvirág-és csalán eső hullna alá...!? :-)

Samponszappan
Egészségünkre! :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése