2012. október 28., vasárnap

Mákos-levendulás kecsketejszappan

Radírozó hatású kecsketejes szappant kevertem levendula illatban.

Mákos-levendulás kecsketejszappan 
A mákszemek adják a hámlasztó, finoman dörzsölő hatást.
Ez a szappan ezzel még nem készült el teljesen, ugyanis végleges küllemében egy tavaszi réthez fog hasonlítani, de ez még titok ;-)
Ígérem, képet majd akkor is hozok.

Mákos-levendulás kecsketejszappan 
Kényeztető, ápoló vajakkal kevertem: került bele kakaóvaj és shea-vaj is az alap kókuszvaj, pálmavaj, olívaolaj és napraforgóolaj mellé.

Extra keménységű, vagyis nagyon tartós szappan.
Emellett a habzása is megfelelő, az ápoló (visszazsírozó) hatása az átlagos természetes szappanénál erősebb.
Utóbbi ápoló hatását a kakaóvajnak és a shea-vajnak köszönheti.
A levendula szirmokat most nem kevertem bele a masszába, mert nem akartam, hogy szeletelésnél csíkot húzzon a vágási felületen, ez ugyanis zavarná a mintát, ami csak ezután kerül rá - de ez is a titok része, úgyhogy erről egyelőre pszt! :)

Mákos-levendulás kecsketejszappan 
Ha figyelmes szemlélő vagy, akkor feltűnhetett, hogy a mákszemek nincsenek ott mindenütt a szappanban - ezt a "kanalazós" technikával értem el. Szeretem, ha van valami izgalmas a mintában, ha nem mértani, nem egyenletes, nem pontosan kiszámítható... de a legfőbb ok szintén a szappan végső kinézetével függ össze; így jobban fog érvényesülni az a bizonyos "minta".

Illatként levendula illóolajat kapott (100% tisztaságú).
Semmilyen színezőanyagot nem használtam, a natúr kecsketejes szappan-szín érvényesül - ugye szép...?

Száraz, érzékeny (irritált), vízhiányos bőrre ajánlott a használata, és nagyon jó hatással van pikkelysömörre, ekcémás tünetekre is.

Mákos-levendulás kecsketejszappan 
Mákos-levendulás kecsketejszappan 

Egészségünkre! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése