2012. szeptember 15., szombat

A mosószappan dicsérete


Mosószappan
Kiábrándultam a mosószerekből, s ennek több oka is van.
Ezen az oldalon röviden olvashatsz ezekről az okokról.

Elegem lett abból, hogy gusztustalan, nyálkás, zselés volt a gép dobja, még a gumiperem alatt is ott volt ez a szutyi. Hiába töröltem át rendszeresen, a taszító állagú massza újra, meg újra ott csücsült. Ráadásul nagycsaládosként havonta egy kisebb vagyont adtam ki ezért a környezetszennyező szerért, a tiszta ruha okán.

Áttértem a mosószappan használatára. Kipróbáltam a mosógél-készítést is, de idővel rájöttem, hogy jobban szeretem a reszelt szappant: a szappanpelyhet. Sokkal egyszerűbb a használata.

Szappanpehely
A saját készítésű, finom mosószappant lereszelem, és kanállal adagolom: a dobra szórok belőle 3-5 evőkanállal, és egy evőkanál mosószódát beleszórok a mosószer adagoló tartályba.
A szappanpehely mennyisége a ruhák szennyezettségétől függ.
Öblítéshez a kis tartályt félig töltöm 10%-os ecettel, és kiegészítem öblítővel, a maximum jelzésig.

Szappanpehely
Az ecetet használhatjátok bátran magában is öblítésre, de az én kis családom lázadt ellene, mert annyira megszokták a mesterséges illatokat... :-(

Így hát felesben alkalmazom, míg ki nem növik ezt a ragaszkodást ;-)
Talán hihetetlennek tűnik, mégis igaz: nem ecetszagúak öblítés, szárítás után a ruhák, ki kell próbálni!
Tehetsz az ecet mellé 100%-os illóolajat is, én nem teszem, mert igen-igen drága mulatság.
A pipereszappanokból viszont nem sajnálom, mert -ha illatosan szeretjük- szerintem ez abba való, nem a mosógépbe :-)

A mosószóda hozzáadása fokozza a mosószappan hatását, de nemcsak ezt tudja, hanem az ecettel együtt nagyon hálás érte a mosógép: megakadályozza a vízkőlerakódást (és ez valóban megakadályozza!) is.

Fontos tudni, hogy ezt a szappan-mosószóda kombinációt legalább 40 fokos mosásnál tudod alkalmazni, ekkora hőfok legalább szükséges a tökéletes oldódásukhoz.

Mosószappan
A mosószappant lehetséges használt zsírból, olajból is készíteni, de én legtöbbször tiszta disznózsírból, napraforgóolajból teszem.
(Előbbi is tökéletes a célra, mert színe, szaga nem marad meg természetesen az elszappanosodás után, de abból nem mindig van akkora mennyiség, hogy elegendő legyen szappanhoz.)
Többféle receptet kipróbáltam már, és mondhatom, hogy a tisztító hatásuk egyformán remek, csupán keménységük, színük tér el egymástól.


A mosószappan és mosószóda tisztító hatása ugyanaz, mint a mosódióé, de jóval olcsóbb módszer annál!
Környezetkímélő, mert gyorsan és 100%-osan biológiailag bomlik le.

Mellettük szól az is, hogy nem irritálják a ruhában óhatatlanul visszamaradt  összetevők az érzékeny bőrt, hiszen azok természetes összetevők; ugyanazok, melyekkel "büntetlenül" tisztálkodunk is!
Nincs allergiás bőrviszketés, kiszáradás, kényelmetlen irritáció.
A pikkelysömörrel, ekcémával, egyéb bőrproblémákkal élők is használhatják bátran: ki lehet váltani a beteg bőr ellenségeit, a szintetikus alapanyagokat használó "vegyszereket".

Tökéletesen bevált, a ruhák legalább olyan tiszták használatukkal, mint a szintetikus mosószerekkel mosottak!
Az illatuk utánozhatatlan... egyszerűen :"tiszta ruha" illat...
Nagymamám még főzött szappant, üstben, az udvaron. Eleink ezzel a szappannal mosakodtak és hajat is mostak, nemcsak ruhát. Az idősek emlékeznek, és ma is örömmel használják háztartásaikban.

Mosószappan és szappanpehely

Kétféle mosószappan, az  elöl látható liszttel készült

Ez az illat az az illat, az akkori, levegőn száradt textileké:
... "A" tisztaruha-illat...

Egészségünkre!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése