2012. szeptember 29., szombat

Répás natúrszappan


Répás natúrszappan
sárgarépás szappant régóta készülök elkészíteni, mert  a falu, ahol élünk, messze földön híres az itt termő finom, édes, homoki répájáról.
Répafesztivált is rendeznek, ahol a rekordméretűre nőtt, vagy különös  alakot öltő példányoktól a sárgarépás sütiig és főételekig minden van, ami répás.

Most már sárgarépás szappan is van ;-)

A répa nagyon szépen megtartja sárga színét a szappanban, igazi, harapni való darabok születtek, akárcsak a paradicsomos natúrszappan esetében.
(A kémia egy csodás tudomány: van, ami bebarnul, elveszíti színét a lúggal való reagálás közben, és van, ami megmarad... ki érti ezt? :-))

Azért, hogy izgalmasabb legyen a látvány, kakaóport is használtam, így mindjárt kétféle répás szappanom is lett: répás és csokis-répás is.

Répás-csokis natúrszappan



Nem tettem bele illóolajat, így a kakaóval variált darabokon érezhető a finom csokis illat :-)





Répás natúrszappan


Magam készítette répalét tettem folyadékként bele, a hatást és a látványt egyaránt szolgálja a répareszelék is benne. Egyedi formákat használtam ezekhez a darabokhoz.





Répás-csokis natúrszappan



Ezeket pedig tömbformában készítettem, majd szeleteltem:

Számomra egy csoda, ahogy mutatja magát a minta! Mint egy gomb, vagy ... vagy mi is...? :-)


Répás és répás-csokis natúrszappan

Összetevői:

  • elszappanosított kókuszvaj 
  • pálmavaj
  • olívaolaj
  • napraforgóolaj
Egészségünkre! :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése