2012. szeptember 15., szombat

Gyógynövényes szappan zsíros, kevert bőrre

Alcím:
Takarékos és/vagy türelmetlen érdeklődőknek is!.
Miért? A végére kiderül :)

Gyógynövényes szappan zsíros bőrre
Mindenféle vajákosságot bevetettem ennél a szappannál, amit csak el tudtok képzelni;-)

Csuda főzetet készítettem: dobáltam a boszorkányüstbe körömvirágot, csalánt, zöldteát, kamillát, citromfüvet és borsmentát. A kihűlt teát leszűrtem, és lehűtöttem, ezzel az erős gyógynövényfőzettel kreáltam a gyógynövényes szappant.
A finom olajak (olívaolaj, pálmaolaj, napraforgóolaj, kókuszolaj) ez alkalommal is belekerültek.

Gyógynövényes szappan zsíros bőrre

Ezt a receptet azért is szeretem, mert -függetlenül az aktuális adalékoktól- nagyon tartós, kemény, tehát takarékos darabok születnek belőle, s ez sokaknak elsődleges szempont a választásnál.

Vannak ugyanis olajok, amiknek a használata fokozza a bőrtápláló hatást, ám ennek a szappan viszonylagos lágysága az ára. Lágyság = könnyebben, gyorsabban fogy, jobban elázik, ha nem vigyázunk.
Kinek a pap, kinek a papné;-)
Tipikusan ilyen olaj a ricinusolaj például, ami fantasztikusan jó hatású bőrápoló, de extrém módon lágyítja a szappant. A közmondásoknál maradva: Valamit valamiért!

Gyógynövényes szappan zsíros bőrre

Gyógynövényes szappan zsíros bőrre










De ez a szappan nem az a szappan, hanem a tartós fajta;-) Illóolajként 100%-os teafát, mentát és eukaliptuszt tettem bele, mert ezek jól egészítik ki a zsíros, ill. kevert bőrtípusra kedvező hatású gyógyteát.

Az illóolajok kozmetikai, ill. aromaterápiás hatásairól számtalan helyen tájékozódhattok, így én erre nem térek ki, a lényeg, hogy a zsíros/kevert bőr jótevői ők.
Végül pár csepp E-vitamint adtam hozzá, és a főzetből hátramaradt gyógynövényekből is tettem a masszába 3 kanálnyit, díszítésként. A tetejét meghintettem kamilla- és körömvirág fejekkel.

Nagyon tetszik a színe; semmiféle színadalék nincs benne, a lúg a barnás-zöldes gyógyteából ezt a szép, természetes árnyalatot hozta ki!
Rusztikus, márványos, semmivel össze nem téveszthető küllemét a meleg eljárásnak köszönheti. Ez azt jelenti, hogy főzéssel készítettem, ahogy azt hagyományosan is tették 1-2 nemzedékkel előttünk.
A módszer előnye, hogy ez már az elkészülte utáni első napon használatba vehető, nem kell várni vele 4 hétig, míg "beérik".

Hát ezért ajánlom azoknak különösen, akik nem akarnak 4 hetet várni egy szappanra :)

Gyógynövényes szappan zsíros bőrre
Egészségünkre!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése